Printerproblemer? Få teknisk hjælp til din printer

Teknisk hjælp

Kære kunde,
Tak fordi du valgte os. Vi lægger stor vægt på at opfylde dit behov, så du får en god og tryg oplevelse som kunde hos INKPRO. Brug denne vejledning, såfremt du får spørgsmål til produktet.


Blækpatron

Kontroller at patronens beskyttelsesholder og/el. klistermærke er fjernet og patronen er korrekt installeret.

Renseprogram

Brug printerens renseprogram, inden du installere blækpatronen i printeren. Dette er en god ide at gøre jævnligt, da blækpatronens dysser kan tørre ud.

Spærring

Nogle printere kan være programmeret til at spærre for udskrivning ved brug af en kompatibel patron. Sker dette, så prøv en el. flere af følgende muligheder:

  1. Print alligevel og/eller sluk og tænd printeren, både med og uden blækpatronerne i printeren.
  2. Tryk og hold ”reset” / ”ok” / ”print” / ”enter” knappen nede i 3-5 sek. og print igen.
  3. Kør et renseprogram under printerindstillinger via din computer.
  4. På bagsiden af nogle blækpatroner sidder en lille chip, som printeren registrere patronen med. Tør eventuelt denne af for urenheder med en tør klud el. papir.
  5. Kør et kalibrerings-program og/eller juster blækpatron-program via din computer.
  6. Sæt evt. din gamle patron i printeren, udskriv en side og sæt den kompatible i.

Blækniveau

Ved brug af kompatible patroner kan nogle printere ikke vise den korrekte blækmængde, ligesom enkelte printere kan oplyse ukorrekt blækniveau. Skift derfor først patronen ud, når udskriftkvaliteten ikke lever op til det forventede.


Lasertoner

Kontroller at tonerens forsegling og/el. strimmel i enden er fjernet og toneren er korrekt installeret.

Spærring

Nogle printere kan være programmeret til at spærre for udskrivning ved brug af en kompatibel toner. Sker dette, så prøv en el. flere af følgende muligheder:

  1. Print alligevel og/eller sluk og tænd printeren, både med og uden toneren i printeren.
  2. Tryk og hold ”reset” / ”ok” / ”print” / ”enter” knappen nede i 3-5 sek og print igen.
  3. Kør et renseprogram under printerindstillinger via din computer.
  4. På nogle tonere sidder en lille chip, som printeren registrere toneren med. Tør eventuelt denne af for urenheder med en tør klud el. papir.
  5. Kør et kalibrerings-program og/eller juster toner-program via din computer.
  6. Sæt evt. din gamle toner i printeren, udskriv en side og sæt den kompatible i.

Tonerniveau

Ved brug af kompatible tonere kan nogle printere ikke vise den korrekte tonermængde, ligesom enkelte printere kan oplyse ukorrekt tonerniveau. Skift derfor først toneren ud, når udskriftkvaliteten ikke lever op til det forventede.


Obs!

HP har lanceret en ny sikkerheds-opdatering til deres OfficeJet printere:
Opdateringen påvirker følgende printere og patroner:

PRINTERE PATRONER
OfficeJet Pro 6230 series HP 934xl/935xl
OfficeJet 6810, 6820 series HP 934xl/935xl
OfficeJet Pro 6830 series HP 934xl/935xl
OfficeJet Pro 8610, 8620, 8630, 8640, 8660 series HP950xl/951xl
OfficeJet Pro X451dn/dw, X476dn/dw, X551dw, X576dw HP970xl/971xl

HP skriver:

If you see a Cartridge Problem error message when you are using non-HP cartridges, it is possible that a dynamic security feature has caused the printer to reject the non-HP cartridge. It is also possible that the cartridge has simply failed for other reasons.

This document applies to you ONLY if all three of the following conditions are true:

  • Your printer is in the table at the top of this document. Other HP printers are not affected.
  • You are using an aftermarket supply that contains a non-HP security chip (this may be a refilled or remanufactured HP cartridge with a non-HP chip). Only cartridges that lack HP’s security chip are affected.
  • A Cartridge Problem error message displays. Other error messages are not related.

 

Og giver en løsning på deres support side: https://support.hp.com/us-en/product/hp-officejet-pro